Dom frågar om jag är nervös…

Dom frågar om jag är nervös. Nervös för att gifta mig. Om 2 veckor. Nervös. Det är inte rätta ordet. Förväntan. Förväntan är det rätta ordet. Nervös. Det är när man tvekar. Nervös. Det är när man är orolig. Nervös. Det är när man inte vet vad man vill. Eller vad den andre vill.
Jag är inte nervös.
Jag vet vad jag vill. Jag vill gifta mig.
Därför är jag inte nervös. Inte för äktenskap.
Jag är mer nervös för svärmors – ok…. blivande svärmors – första flygresa. Svimning. Eller något sådant.
Jag är mer nervös för om den peruanska regeringen faller föga för Fujimoristernas tjat om att pappa Fujimori borde benådas från sitt fängelsestraff. Mannen som dömts till 25 år i fängelse – välförtjänat – för brott mot mänskligheten.
Jag är mer nervös för att svensk media fortsätter rumsrena sverigedemokraterna.
Jag är inte nervös för att gifta mig.
Jag säger som Åsa Schmalenbach – Vad små ögonblick kan vara stora.

20121112-091826.jpg

2 thoughts on “Dom frågar om jag är nervös…

Leave a Reply

